Gylfbärare utan lem.

Idag levde mina äggstockar äventyrligt. Ena stunden bultade de av längtan efter fertilisering, i andra stunden skrumpnade de ihop av förskräckelse. Min praktik på barnavårdscentral började idag. En flicka tuggade flitigt på knapparna på min kofta. En annan bestämd dam gömde sig vid min åsyn. En kissade. En skrek. En var mjukaste tinget i världen. Ja, min lilla livmoder befann sig på ett tivoli. Undrar om den kommer få bespara en spermie levande någon gång och inte skrämma bort dem med koppar. Min uterus får kämpa på, krysta ut blod i besvikelse (?) varje månad, leva på hoppet eller kanske glädjen över att bevaras tom.
28347-127

Kommentarer
Postat av: rebecca

känner igen den där tivolikänslan på praktiken. dock var det mest dal-bana

2007-02-10 @ 12:24:06
URL: http://deadlylola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0