Pungen, den fula & slappa påsen, var hedersgäst.

28347-140

Har en töntig förälskelse i magi och fantasi. Eldsprutande drakar, häxor, trollkarlar och flygande kvastar. Är barnsligt förtjust i Potters äventyr, sagan om Belgarion plöjdes tidig och nu har jag fnittrat mig lycklig genom filmen Eragon. Inte någon bra film egentligen men draken Saphira och den onda skuggan förvandlade min bakisångest till ett barn med en massa snacks. Att det kan vara så gott med något så äckligt.

Tokig och händelserik fest på den gamla korridoren i Lund. Bojje förvandlades till en 25 åring och bjöd på alkohol. Killen som förlorat nästan två år av sitt liv i ett holländskt fängelse var där, lappen med köksregler som jag skrev för ett år sedan satt kvar på kökskåpet och festen var utan skrikiga lundabrudar vilket jag är oerhört tacksam för.  Dagen innan hade killen på övervåningens flickväns familjs dräng begått självmord med ett hagelgevär. Killen på övervåningen (brat och konservativ) som pratar sig varmt om hushållstjänster och att de som arbetar inom den branschen är tacksamma och trivs med sitt arbete och livssitation. Drängens självmord är ett bevis nog på brist av levnadsglädje vid ett liv under slaveri. Fast killen på övervåningen är inte snabb på att koppla och lever i en trångsynt värld vilket aldrig öppnas för nya intryck.

Barnen i Wild Kids är smartare än tjejerna på Möllevångens Sibylla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0