Vi är träd med djupa rötter, aldrig ger vi upp.

28347-19328347-19128347-19028347-192

Egentligen ska jag studera inför morgondagens examination inom psyk. Muntlig tenta vilket gör mig kallsvettig av bara tanken. Fast det blir dock då lättare att beskriva symtom vid ångest. Med bestämd min tänkte jag vara en flitig studentska under valborgskvällen och inte bli ett drägg i Lund. Alla dessa lockelser som inte borde existera vid tidpunkter där just tid är den centrala faktorn för fortsatt glädje. Tv, msn, små butiker med goda chokladkakor vars öppettider är lika med så länge det finns människor kvar på gator och torg. Roligast var när en mycket berusad Joel ringde mig från sin mobil och efter några minuters samtal frågade vart hans telefon tagit vägen.

Idag klädde jag och Sofie oss i rött, spatserade ut på Möllevången och kände glädje över att vara på barrikaderna igen. Girls with balls, slagord och sång. Visserligen var kapitalismens spöke inom oss och fönstershopping skedde på vägen men vi var i alla fall där och gömde oss ej för revolutionen. Kändes även tryggt att inget förändrats. Polisen beskyddade fortfararande sina intressen (porrbutiken). Sen skiljdes vi åt, jag och min älskade. Hon vandrade bort till sin karl med den frodiga mustaschen och jag in på en butik och blev kär i ett dyrt linne som blir mitt imorgon om tentamen vill sig väl. Fast det blir troligen ett köp för att muntra upp mig själv. Träffade fina flickor på kafeet nedanför vårt slott. Vill träffa dem mer. Dumma skola.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0