I en nygjord snöängel.

Vad gjorde du igår?
Efter intervju och transkibering tände jag alla ljus på mitt rum, Calexico fick klinga ut ur högtalarna och min kropp bekläddes i pinup/lolita underkläder. Förförelsestämning på hög nivå.

Alla pryda läsare borde hoppa över denna fråga, lyckades bordelltaktiken?
O, ja. Fin tunga har karln alltid haft.

Hur känns det att vara hemma i Lycksele igen?
Skönt men lite overkligt.

Gick det bra att flyga trots den omänkliga tiden du behövde lämna sängen?
Fick se soluppgången ovan molnen och ljusfläckarna som byar och städers ljus skapade. Harmonisk trötthet gled över mig. Däremot hade Arlanda försökt skapa konst i korridorerna (mellan terminal 4 och 2) i form av ljusinstallationer och ljudband med porlande vatten och allmänt fågelkvitter. Antar att syftet är införande av en lugn sinnesstämmningen på denna stressfyllda plats. Däremot skapar den ökad nervositet i den redan ångestfyllda människan.

Kanske är syftet att lugna den inbillade terroristen och leda till ett val att trycka på detonatorn efter mellanlandningen i Lycksele när endast sex personer (inklusive besättning) är kvar på planet, med Arvidsjaur som slutdestination.

Öh, jaha.
Är det mycket snö?

Ja, det är vackert så knoppar brister. Solen lyser upp snökristallerna och den vita massan tynger granens grenar. Riktig vinter är en lyxvara.

Vad händer idag?
Gå på stan, middag hos bror, eventuellt ett besök på södra lapplands filmfestival.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0