Johanna i en toalettkö. Verkar vara besvärad, likt innan avföringens ankomst.

28347-278


Så, du överlevde?

Ja.

Var du i Lund i lördags?
Ja.

Tyckte du utställningen på Kulturen var bra?
Absolut.

Trevligt med Sofie?
Absolut, skönt att hänga med henne. Och med Hanna och Marcus.

Och Sannas fest?

Hon är så söt så det kan bara vara roligt.

Så dök Herr Ståtlig upp från sin tysklandsturne?
Ja.

Och sen?
Jag blev full på folköl, dansade med en överförfriskad basisthenke och sen fyllekäka vi på hamburgerstället.

Hört att ni börjat med era intervjuer?
Ja.

Johanna tar av sig sina sameliknande skor. En fruktansvärd odör letar sig till mina näsborrar och utvecklar en lätt avsmak.

Går det bra.
Nja, sådär.

Du verkar ha ont i nacken...
Mmmm, ja.

Från vad? Transkibering?
Japp.

Hörde rykten om att du ska till Lycksele i helgen. Stämmer det?
Ja.

Elizas dop?
Japp.

Och massa snö?
Absolut.

Och nya skor har du köpt?
Mmmm, japp.

Visst köpte du en doppresent till Eliza idag?
Ja.

Och såg inte att det var 3 för 2 i smyckesbutiken och trodde att när butiksbiträdet erbjöd dig en julljusstake var det för att vara snäll.?
Mmmm....

Men du kunde tagit något annat föremål istället exempelvis ett par örhängen?
Mmmm....

Jag såg en ljusstake i fönstret. Den var oerhört tacky med lucia, stjärngosse och en tärna. Det var väl inte den?
Jo.

Johanna suckar ljudligt.

Arisk?
Mmmm. Vi ska tuscha den ena flickan brun så hela kollektivet Köttgrottan blir representerat.

Vart ska ni ställa den?
Int vettja.

Varför svara du så kortfattat?
För att du ställer ja och nej frågor.

Ser du nu att det inte är så lätt att göra intervjuer kompletta?
Hahaha, ja. Är fullt medveten om det. Så pass att jag haft lust att krossa informaternas huvuden med Hannas bärbara elektronik på grund av deras inkompetenta svar. Ställer man upp på intervjuer får man fasiken prata. Vem tycker inte om att prata om sig själv? Ärligt talat!

Oj, här var det mycket inträngd ilska. Hur känns det?

Va?

Kanske bästa att du beger dig till Oslipat och skrattar bort de svarta molnen.
Yeah.

Och kanske tugga på jultomten i choklad som du gav Hanna idag?
Mmmm, chokladsnoppen.



Kommentarer
Postat av: Sanna

Johanna Johanna, du är så fin! Du är så fin att jag vill smälta ner dig och göra en miljon blingbling smycken av dig som jag kan ha på mig varje dag (oj, de lät elakt men de var menat som ngt snällt, you know i´m a sucker for bling-bling) Så kul att du kom i lördags och lyste upp min lägenhet i nivå med alla värmeljus! Hoppas resan norrut blir vacker! Var rädd om dig så ses vi igen! Puss

2007-11-14 @ 22:47:20
URL: http://www.generellt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0