När vi åkte till Varberg.




Och vi åkte till Varberg. Tre pojkar och två flickor. Efter en härlig middag med vin hade vissa en järnhjälm men tåget fylldes av skratt och kloka huvuden lutandes över korsord. I Varberg åt vi thai, drack äckligt kaffe och terroriserades av en mycket pinsam möhippa. Mr Fibbe bidrog med lotteripengar ur sin svullna pung vilket gav oss den fina vinsten - kinapinnar. Den blossande bruden fick ett råd av bordsgrannen, "bit ihop".

Ja, du sköna mö. Bit ihop. Glöm bort dina egna lustar, dina egna krav, ditt eget liv. Passa upp och bräsa, så får du ett lyckligt äktenskap.

Vid fästningen åtnjöts ostar (valda av ostexperterna Ramstedt och Kringlan,) jordgubbar, öl och akrobatiska konster. Jag satt redo med mina medelmåttiga sjuksköterskakunskaper utifall att benpipor skulle sticka fram. Kvällen slutade med ett intensivt myggjagande och öldrickande hos Ramstedts mor. Jag somnade på soffan och pratade som vanligt i sömnen. Ett fenomen som verkar utveckla sig med åren. Men jag kan dock berätta vad 7x7 är under vacker fyllesömn.

För vidare läsning och fotografier besök Kringlans blogg.

Kommentarer
Postat av: slemma

hej johanna

Precis som varenda jevla kotte, ska jag också skaffa mig en blogg. Vete tusan om den kommer hålla måttet (som din), men skit samma. :-)

Undrar, får jag länka till din på min?

Puss!

2008-08-12 @ 12:41:41
Postat av: MH

Mysig och söt blogg :)

2008-08-12 @ 21:02:03
URL: http://www.metrobloggen.se/mh
Postat av: MH

Tackar tackar! Gillar du mina bilder får du gärna kolla in i min portfolio! :)

2008-08-13 @ 13:15:16
URL: http://www.metrobloggen.se/mh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0