Sjömannens missbruk.

28347-415
Ett vidunderligt monster. Satans avkommor. Flyttlådor.
Det materiella utökas för varje låda som fylls till sin ultimata bredd.
Flytt #10, sedan år 2000, borde betyda vana och en framvuxen snabbhet. Skillnaden på nu och då är mitt behov av att slänga. Påsarna tar plats i råttornas container. Dock tar inspirationen slut och det sista, osorterade samlas för att i slutändan packas i en kartong omöjlig att märka.

Pojkvännen Joel (alias Herr Ståtlig, Jeje, Bronsguden, Sjömannen) är en lumpsamlare. En sakletare med rött hår. Tillsammans med sina starka armar kan han liknas med vår kära Pippi L. Hans rum är en oas för nyfikna och pillriga människor. Finns även hemligheter. Vissa lådor har jag fortfarande inte fått titta i.

Jag valde att vara kärleksfullt ärlig för att mitt (vårt) nya hem inte ska se ut som en gubbes lya. Några ting fick plats i soppåsen. Fann en gammal skalpell, snodd av pojkvännen vid ett besök på sjukhuset under barndomsåren. Gav mitt löfte att ordna en ny med extra vasshet.

Kommentarer
Postat av: sjuksyrran

:) Jag bor också med en skrotsamlare.
Det är den kyrkan du skrev.

2008-05-26 @ 00:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0