I´m a loser baby, so why don´t you kill me.

 

Jag och min mens vaknar med ångest och smärta. Ökar dosen för att minska ångest. Vem är jag att lura mig själv? Lika bra att falla till föga för ångestens styre. Den kanske går under. Jag hoppas innerligt på revolution.

 

Kaffe i min mugg från barndomen med my little ponys på. Ett avsnitt av Sons of Anarchy. Kikar fram under täcket på sakerna som bör packas och delarna av lägenheten som skall städas. Imorgon smäller det. Kanske kommer revolutionen tillsammans med flytten.

 

Blodet flyter.

 

Min livmoder straffar mig. För vad är det nog ingen som vet. Bling bling vill kanske ut. Trosskydd i en månad. Anser att skiten borde ta slut. Vid den tanken klämmer livmodern till med en syndaflod. Lever i ett land fylld med tamponger. Skall införskaffa en fin blommig burk att ha bomullstussarna i för att göra hela processen med att fånga upp blodet till något trevligare.

 

Fångar upp mig själv. Tar på mig lila knästrumpor och en mintfärgad halsduk. Åker till stan för att köpa lila köksstolar. Obehagliga rysningar längs ryggraden när mäns blickar faller på mig.

 

Låt mig vara! Vill inte. Är nog ingen flicka för tillfälligheter. En permanent flicka.

 

Köper stolarna. Överskattar min egen stryka och köper alla på en gång. Papperspåsen går sönder vid spärrarna i Skanstull. Fyra stolar i ena armen. Stolsben och en badrumsmatta i andra armen. Släpar mig ner till en vagn som jag tror ska ta mig till mitt nya hem. Efter några minuter inser jag att tuben leder mig tillbaka till jävla Rågsved.

 

Jag och mina lila köksstolar. Jag och min mens.

 


Kommentarer
Postat av: Emma Swedérus

Åh, nej. :-(

2009-09-30 @ 22:30:33
URL: http://emmaugglan.blogspot.com/
Postat av: Emma Swedérus

Snygg häck fresten.

2009-09-30 @ 22:31:07
URL: http://emmaugglan.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Tänk att något så jävligt som mens kan bli så vackert när du skriver om det, fastän det kanske inte var meningen. Jag fullkomligt älskar detta inlägg. Det är typ ren prosa i bloggform, fastän det kanske inte var meningen.

2009-10-05 @ 01:25:33
URL: http://klejon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0