När jag blev köttätare.

Historien har sin början i maj 2009.  Hemma hos de vi inte nämner vid namn stundade middag. Den grillade kycklingen var uppskuren och hon vi inte nämner vid namn gav mig ett val. Antingen kunde jag få en torr stackars vegoschnitzel eller varm kyckling som smälte i munnen. Jag valde mord.

Under hösten 2009 blev det dags för middag hos den förtjusande fröken J. I sista stund kom hon på att jag kanske fortfarande var vegetarian. Hon rådfrågade fröken S om mitt eventuella köttätande. Fröken S tyckte gott att jag kunde äta kött. Sagt och gjort. Jag dök upp med en baksmälla utan dess like och med en tillhörande, vrålande, hunger. Jag åt kött, potatis och syltlökar. Mina smaklökar fick en chock av det goda, det glömda.

Jag har inte velat att köttet skulle vinna debatten gällande mitt låga blodvärde. Efter julhelgen, som spenderats i en slags köttkoma, fick hemoglobinmätaren på jobbet ge sin dom.

Hb 124! Detta har inte inträffat sedan högstadiet. Gick och muttrade resten av dagen, veckan, månaden, gällande köttets vinst. Den enda glädjen har jag funnit i att även Dennis Lyxzén, straight edge rörelsens frontfigur, också har gått över till den onda sidan.

Idag kom dock Fröken Rosén som en räddande ängel. En ängel med en härlig tes. Kanske är det så att spiralen, som gled ut, har ett finger med i spelet. Genom dennes självmord har min menstruation minskat i både mängd och längd. Detta kan då förknippas med att mindre blodförlust = högre hb.

Den teset håller jag starkt med om.

Annars är kött fortfarande mord men himmelskt gott.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag har också börjat äta kött, fast bara kravmärkt, ekologiskt.

Det känns lite pissigt ibland att ge upp, fast samtidigt så mycket enklare när man bor med en kött-kille..

Jag har inte upplevt den där fantastiska känslan än, av att det skulle vara så himla gott. Tyvärr.

Jag tycker det är synd att det inte finns ekologisk kokt medwurst, det älskade jag när jag var liten, minns jag. På rostat bröd..

2010-02-23 @ 22:56:54
URL: http://emmaugglan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0