Sängen.

Kom ut från arbetets portar igår och hamnade i en grop av brunt vatten. Kopplar detta innehåll till att det en gång funnits i en fastare form kallad för snö i folkmun. Bussar åkte upp för backen och nedför backen. På den digitala busstidstabellen, vilken jag lärt mig att avsky, visades återigen en försening på buss 704. Däremot gled buss 740 fram så fint och plötsligt befann jag mig på väg till IKEA och det omtjatade sängköpet.

Där låg jag i säng efter säng. Bytte bäddmadrass. Klämde. Kom på mig själv att ställa mig i en viss position för att se om sängen hade det motstånd som behövs för att göra denna aktivitet, som jag kan kalla för kaloriförbränning. Låt oss genast informera om att min gamla säng inte uppfyllde dessa utvecklade krav samt börjat låta väldigt ledsen. Alla dessa sängspöken har gjort sig till känna.

4 timmar senare ringer en sydamerikansk man på min dörr och in kommer den underbaraste av underbara sängar. Här ligger jag nu, nöjd som en prinsessa efter drakens död. Kristallskålen står bredvid mig fylld med godis efter det senaste biobesöket och på Paradise Hotel skapas återigen intriger.

Ja, ni läste rätt. Jag slavar efter skräpkultur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0